FANDOM

A Stellarisban limitált (általában 5) számú Bolygót lehet direkt irányítani. Ennél több bolygó birtoklása "büntetéssel" jár: csökkent Influence és Energy Credits bevétellel. Ezt elkerülendő, a "felesleges" bolygókat szektorokba lehet csoportosítani.

A Szektor egy nagyjából független közigazgatási egység, egy Kormányzó irányítása alatt. Magától fejlődik és látja el magát, de a játékosnak kell megvédenie, mert nem termel hadi egységeket.

Gazdaság

A szektorba tartozó csillagrendszerek nyersanyagai a szektorhoz tartoznak, de a szektor az általa termelt nyersanyagok egy részét (vagy 100%-át) beadhatja a közösbe is, így a játékos felhasználhatja. A birodalmi tároló is adhat át nyersanyagot a szektornak, 100 egységenként. A termelt kutatási pontokra és befolyás pontokra ez nem vonatkozik, ezek a közösbe mennek.

A stratégiai nyersanyagokat egy szektor csak akkor tudja felhasználni, ha csillagrendszerei valamelyikében megtermeli. Más szektorban vagy a központi rendszerekben termelt stratégiai nyersanyagot a szektor nem használhatja fel. Ha a szektorban stratégiai nyersanyag többlet van, az a birodalmi tárolóba megy.

Mivel a szektorok nem termelnek saját Influence pontokat, így a szektorok területén levő Frontier Outpostok fenntartásához nincs szükség Influence pontra.

A Szektorok a birodalom szerves részei maradnak, de önállóan termelnek és fejlesztik magukat. A játékos megszabhatja, hogy a szektor termelése mire koncentrálódjon:

  • Military: védelmi állomások építése
  • Industrial: Mineral termelés
  • Scientific: kutatás növelése
  • Economic: Energy Credits termelés

A játékos megszabhatja, hogy meglévő épületeket lecseréljen a Kormányzó, illetve, hogy figyelembe vegye a nyersanyag lelőhelyeket a bolygók felszínén. Ha ez utóbbi "nem", akkor például kutatólabor épülhet egy ásványlelőhelyre is.

Az irányítható bolygók száma több tényezőtől is függ: az államformától és a technológiától is. Létezik fejlesztés, mely lehetővé teszi több központi bolygó, illetve több szektor fenntartását. Ezeket többször is ki lehet kutatni, igaz, borsos áron.

Szektor létrehozása, törlése

Szektort az Empire tabra kattintva lehet létrehozni. A szektor a központi (elsőnek kijelölt) csillagrendszer után kapja a nevét. A bármely környező csillagrendszert hozzá lehet adni - vagy átadni más szektornak -, a lényeg, hogy egybefüggő területet fedjenek le.

Egy Csillagrendszer eltávolítása 25 Infuence pontba kerül, a Szektor feloszlatása 100 Influence. Ha a Szektorban négynél kevesebb rendszer van, akkor olcsóbb egyesével eltávolítani a rendszereket, míg egy sem marad és a Szektor megszűnik.